علل ریزش مو و رشد مو

داشتن موهای پرپشت یکی از مهم ترین گزینه ها برای افزایش جذابیت و زیبایی در افراد است، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو می شوند و از این عارضه که با کاشت موی طبیعی قابل حل است ناراضی هستند.


 از دلایل آن می توان به استفاده از وسایل گرم کننده و خشک کننده مانند سشوار و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب برای نوع مو، استفاده از رنگ های شیمیایی برای زیباسازی مو، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و غیره اشاره کرد. فولیکول ها و نیاز به کاشت مو امروزه یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین عمل های زیبایی در دنیا کاشت مو است.


کاشت مو  


بهترین روش کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟


داشتن موهای زیبا و پرپشت برای زیباتر شدن چهره یکی از نقاط روشن است که نشان می دهد دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست. یک عمل زیبایی کاشت موی طبیعی فولیکول های آسیب دیده یا از دست رفته مو را بازسازی و بازسازی می کند. این فرآیند شامل جمع آوری قطعات موی فولیکولی (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت و مرحله نهایی پیوند است.


برای انجام عمل کاشت مو از موهای طبیعی پوست یا پوست سر خود متقاضی استفاده می شود. به گفته پزشکان، نقاط مورد نظر و مناسب برای اهداکنندگان فولیکول مو، پشت سر، ناحیه بین دو گوش و ناحیه زیر گردن است. زیرا این قسمت به دلیل شباهت به موهای وسط سر از نظر ضخامت و طول مناسبتر است.


 در موارد خاص در صورت لزوم از موهای سایر قسمت های بدن مانند سینه نیز برای انسان استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشتن کاشت مو از پشت سر بیمار وجود دارد که می توان آن را روش های جراحی و غیر جراحی نامید.


 


درباره بانک مو بیشتر بدانید:


ساختار مو از چندین بخش از ساقه مو یا ساقه مو و ریشه یا پیاز مو تشکیل شده است. توده های مو در سوراخ های سطح سر را فولیکول مو یا فولیکول مو می نامند که به یک مو و چند فولیکول مو تقسیم می شوند.


 تعداد موهای پیوند از 1 تا 5 تا بسته به استحکام مو و تکنیک پیوند متفاوت است. بانک های مو در پشت سر از 1 تا 5 پیوند مو تشکیل شده است.


بانک موی صورت (ریش) عمدتاً از موهای تک و دوتایی تشکیل شده است. موهای بدن مانند سینه از یک مو تشکیل شده است.


 


روش جراحی:


در تکنیک جراحی، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی را از پشت سر بیمار تقسیم می‌کند که عمدتاً حاوی فولیکول‌های سالم است و به تیم آن نوار یا همان فلپ داده می‌شود تا برش دهند. یا تقسیم واحدهای فولیکول مو، تشریح آنها با میکروسکوپ مخصوص فولیکول ها و آماده برای کاشت.


این نوع از بین بردن موهای سر را تکنیک جراحی یا FUT می نامند.


برداشتن فلپ از روی خط مو یک عمل تخصصی است و باید توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام شود.


در بسیاری از مجموعه های مرکز زیبایی ، برداشتن اسکار جراحی با تکنیک جراحی به نام تکنیک بستن تریکوفیتیک اسکارلس انجام می شود که اولین مزیت را نسبت به روش FUT برای برداشتن اسکار از بانک مو بدون برجای گذاشتن اسکار جراحی دارد.


 


روش غیر جراحی:


در این روش جراحی اضافی و برداشتن فلپ صورت نمی گیرد و فولیکول های مو با استفاده از تپ دستی (FIT) یا میکروموتورهای اتوماتیک (انتقال مو به روش SUT) و یا دستگاه های دیگری مانند نئو گرافت و سیفر جدا می شوند و مو حذف می شود.


 برای شروع، پزشک ابتدا سر را تمیز می کند و سپس روی نقاط مورد نظر بیهوشی می کند. سپس فولیکول های مو به شکل واحدهای فولیکولی مو با نکات ارائه شده برای هر روش برداشته می شوند. در نهایت واحدهای فولیکولی جمع آوری شده از فولیکول مو به ماده نگهدارنده مخصوص منتقل شده و تحت نظر پزشک متخصص قرار می گیرد تا فرآیند پیوند انجام شود که این کار نیز با دو تکنیک انجام می شود.


 در روش های کاشت مو مانند کاشت مو به روش FIT، FUT، SUT و ... از زنبور عسل برای ایجاد برش های میلی متری و فرو بردن سوزن های مخصوص در فولیکول های مو در ناحیه ابرو استفاده می شود. در روش دیگری که جدیدترین روش کاشت موی طبیعی است، از کاشت کننده ای به نام کاشت مو میکروفیت استفاده می شود.


 


کاشت موی مختلط:


هرگاه طاسی به حدی باشد که نیاز به کاشت مو بیشتر تشخیص داده شود، از دو روش جراحی و غیرجراحی به طور همزمان برای برداشتن کاشت مو از بانک انسان استفاده می شود که به آن روش ترکیبی می گویند.


روش کاشت موی طبیعی:


حقایقی در مورد روش های مختلف کاشت موی طبیعی در اینجا مورد بحث قرار می گیرد تا به شما در انتخاب روش کاشت مو کمک کند.


 نکته مهم در فرآیند کاشت موی طبیعی این است که انتخاب مناسب ترین روش برای شما تا حد زیادی به شرایط بانک مو و میزان طاسی شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است به تصمیم و راهنمایی پزشک در این زمینه توجه شود.


 

منبع خبر :